https://www.hs.fi/autot/art-2000006370935.html

EU yrittää tehdä autoteollisuuden elämän niin vaikeaksi, että lopulta seurauksena voi olla mittava määrä lisää työttömyyttä ja konkursseja. Edessä ei voi olla kuin epäreiluuden aikakausi. Ne ihmiset jotka pärjäävät sähköautolla ajavat lyhyitä matkoja. Ne autoilijat jotka tarvivat riippumattoman auton pitkille matkoille, laitetaan maksumiehiksi tässä lystissä vaikka he jo ennestäänkin maksavat enemmän veroja polttoaineiden suhteen. Sähköautoilua lobataan voimakkaasti ja keskustelu pyörii lähinnä sähköauton hinnan ympärillä. Tosiasiassa hintaakin suurempi ongelma on sähköauton toimivuus. Hyvin vaikeaa on Suomen talvessa tai muuallakaan tehdä yli 500 kilometrin päiväreissuja mahdollisesti vielä peräkärry perässä sähkön voimin. Vaikka useimpina päivinä parhaimpien sähköautojen kapasiteetti riitäisikin, on edessä polttomoottoriauton vuokraus heti kun tarvitaan ajaa pitkää matkaa joustavasti.

Jos koko maailma siirtyisi sähköautoon olisi edessä mittavan luokan ympäristöongelma. Jos poliitikot nyt ihan ensiksi teetäisi oikean riippumattoman tieteellisen selvityksen siitä voiko ihmisen päästämä hiilidioksidi edes vaikuttaa ilmastoon, oltaisiin jo paljon pidemmällä. Helppoa on EU byrokraattien asettaa moisia vaatimuksia kun päättäjien itsensä ei tarvi kantaa vastuuta teknisestä toteutuksesta tai ymmärtää edes fysiikan lakeja. Toivoa sopii, että uusien autojen myynti takkuaa sen verran pahasti, että päättäjien on pakko höllentää vaatimuksia työpaikkojen menettämisen pelossa. Autoteollisuus on kuitenkin iso veturi  taloudelle Euroopassa.

Informaatiivinen video hiilidioksidista: https://www.youtube.com/watch?v=YY9WPLk4e-c